Home Αθλητισμός
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ - ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ


ΙΟΥΝΙΟΣ 2010
sport 4 (7)Στην εκδήλωση λήξης του σχολικού έτους ιδιαίτερη θέση είχε, μεταξύ άλλων, η απονομή των μεταλλίων για τα σχολικά Πρωταθλήματα που έλαβαν χώρα τον Μάιο. Συγχαρητήρια, παιδιά, και εις ανώτερα!
 
ΜΑΪΟΣ 2010
sport 4 (13)Είναι γνωστό ότι τα σχολικά πρωταθλήματα στο τέλος της σχολικής χρονιάς έχουν πια αναδειχτεί στο Σχολείο μας σε θεσμό! Και επειδή το ανάλογο φυσικό περιβάλλον σίγουρα σε εμπνέει, πραγματοποιήθηκαν και φέτος στις κατασκηνωτικές εγκαταστάσεις του Συλλόγου «Κοινωνική Προσπάθεια» στη Βένιζα Βιλλίων. Η επίσκεψή μας εκεί άρχισε με τη συμμετοχή μας σε σχολικό εκκλησιασμό και συνεχίστηκε με ένα καλό πρωινό – κέρασμα, οπότε ήμασταν πια έτοιμοι να …τα δώσουμε όλα. Οργανώσαμε τρία πρωταθλήματα, μπάσκετ, βόλεϊ και δρόμου. Στις φωτογραφίες μεταφέρουμε ελάχιστες από τις πολλές φάσεις…

 

alo 12Επιτέλους! Σπάσαμε τα κεφάλια μας να βρούμε τι είναι αυτό που «αρχίζει από ι και τελειώνει σε ι» ή «αρχίζει από α και τελειώνει σε α». Ένα πρωί, κι ενώ κάναμε μάθημα, είδαμε έκπληκτοι να πατούν στην αυλή του σχολείου μας δύο ωραιότατα ά λ ο γ α, ή όπως το θέλετε αλλιώς ί π π ο ι (!), συνοδευόμενοι από τον Πρόεδρο του Ιππικού Συλλόγου Μεγάρων κ. Νίκο Γκοσδή και κάποια μέλη του. Μόλις χτύπησε το κουδούνι και συγκεντρωθήκαμε κάτω, μπήκαμε σε ατμόσφαιρα «φαρ ουέστ»: ιππασία και βόλτες με την άμαξα, που δεν ήταν όλη την ώρα …ένας ήσυχος περίπατος! Πήραμε μια γεύση του γιατί μετράμε την αντοχή της μηχανής σε …ίππους! Η περιέργειά μας και οι ερωτήσεις που κάναμε για τα άλογα ικανοποιήθηκαν με την ενημέρωση που μας παρείχαν οι πολύ πρόθυμοι κι ευγενικοί κύριοι. Πάντως, εκλεκτή μας Διεύθυνση, είχατε δίκιο. Ήταν μια θαυμάσια έκπληξη!

 
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ-ΜΑΡΤΙΟΣ 2010

Στα Εκπαιδευτήριά μας οι μαθητές στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής διδάσκονται βασικές κινητικές δεξιότητες: ισορροπία, ευλυγισία, βασική αντοχή, γενική δύναμη και ταχύτητα. Παράλληλα συμμετέχουν σε αθλοπαιδιές, βόλεϊ και μπάσκετ, όπου εξαίρεται η ομαδικότητα, η κοινωνικοποίηση και η συνεργασία στα πλαίσια της κοινής προσπάθειας για την επίτευξη του κοινού στόχου. Το εγώ είναι υποταγμένο στο εμείς και έννοιες όπως η φιλία, η συνεργασία και ο σεβασμός δημιουργούν σχέσεις ομόνοιας και αγάπης μεταξύ των μαθητών. Ο μαθητής μαθαίνει να φροντίζει το σώμα του, να το εκτιμά και να το σέβεται. Λειτουργεί με γνώμονα τον συναγωνισμό και όχι τον ανταγωνισμό, διεκδικώντας δικαίως την συμμετοχή του σε κάθε αγώνισμα.

 
"ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΞΑΡΤΗΣΗ"

Το ποδόσφαιρο είναι «μια θρησκεία χωρίς απίστους». Έτσι συνήθως χαρακτηρίζεται, όχι βέβαια από τους επικριτές του αλλά μάλλον από τους θαυμαστές του. Με άλλα λόγια ο υπερβολικός φανατισμός, που από διάφορες αιτίες δημιουργείται σε χιλιάδες και εκατομμύρια νέων ανθρώπων, κορυφώνεται σε σημείο να μη διακρίνουν την αλήθεια και την πραγματικότητα, αλλά να βλέπουν το άσπρο για μαύρο και το μαύρο για άσπρο.

 

Οι γραμμές αυτές χαράσσονται εξ αφορμής του «μακελειού» που συνέβη πρόσφατα στην Παιανία και που στοίχισε τους σοβαρούς τραυματισμούς πολλών «φιλάθλων» και τη δολοφονία νέου ανθρώπου. Τα όσα διαδραματίστηκαν στην Παιανία είναι σε όλους γνωστά, ακόμη και στους εκτός της χώρας μας, και δεν είναι αναγκαίο να καταγραφτούν σ΄ αυτή τη στήλη. Σκόπιμο όμως θεωρούμε να μεταφέρουμε εδώ κάποιες αναφορές που αδρομερώς χαρακτηρίζουν σε ποια κατάπτωση βρίσκεται το σημερινό ποδόσφαιρο, πώς εκλαμβάνονται οι ποδοσφαιριστές του και τι ρόλο παίζουν οι σημερινοί «φίλαθλοι».

 

Οι πιο κάτω αποσπασματικές αναφορές προέρχονται όχι από ανθρώπους που τάσσονται κατά του ποδοσφαίρου αλλά από φίλους και πρωτοπόρους του ποδοσφαιρικού αθλήματος της χώρας μας.

«Το ποδόσφαιρο πορεύεται στο τεντωμένο σχοινί της αγοράς. Η ποδοσφαιρική επιχείρηση είναι υποχρεωμένη ν΄ αναζητά τρόπους για μεγαλύτερη απόδοση των επενδυμένων κεφαλαίων. Για την επίτευξη αυτού του στόχου όλα επιτρέπονται: από χρηματιστηριακές κομπίνες μέχρι την υπερεκμετάλλευση και το αναγκαστικό ντοπάρισμα των ποδοσφαιριστών και την προκατασκευή αποτελεσμάτων μέχρι και την υπαγωγή των παικτών σε αντικείμενα ενός «ποδοσφαίρου – σκλαβοπάζαρου»…

Για τις ποδοσφαιρικές εταιρίες οι ποδοσφαιριστές αποτελούν λογιστικές εγγραφές στο βιβλίο εσόδων – εξόδων.
Οι νόμοι της αγοράς είναι ισχυρότεροι από τις αγωνιστικές ανάγκες μιας ομάδας και, αν μια συμφέρουσα οικονομικά συναλλαγή εμφανιστεί, τίποτε δεν μπορεί να κρατήσει έναν ποδοσφαιριστή στην ομάδα που αγαπήθηκε σαν είδωλο. Σήμερα οι ποδοσφαιριστές μοιάζουν σαν ρομπότ προορισμένα να λειτουργούν σε αυστηρά τυποποιημένα συστήματα. Αποκτούν τα χαρακτηριστικά που είναι απαραίτητα για την μετατροπή τους σε ποδοσφαιρικά «εξαρτήματα», προσαρμοσμένα στο στυλ παιχνιδιού που ακολουθούν οι αυριανοί εργοδότες τους… Στο τέλος των «σπουδών» τους οι νεαροί άσσοι είναι έτοιμα «μπουλόνια» για να τοποθετηθούν στη μηχανή του αγοραστή τους… Η ποδοσφαιρική αγορά είναι αδυσώπητη. Λίγο ενδιαφέρεται για την επίφαση νομιμότητας στο σαφάρι των ανθρώπινων πόρων. Η ποδοσφαιρική επιχείρηση αναζητά με κάθε τρόπο τη «φτηνή πρώτη ύλη» εκεί που το ποδόσφαιρο επιτρέπει στους πιτσιρικάδες να καλλιεργήσουν τα χαρίσματα που, όταν ξεδιπλωθούν στα ευρωπαϊκά ποδοσφαιρικά σαλόνια, μαγεύουν το θεατή…

Οι μεταλλαγμένοι θεατές, οι οπαδοί / πελάτες που βιώνουν τον ποδόσφαιρο σαν ένα video game, έχουν και αυτοί τις απαιτήσεις τους, για να παραμείνουν καρφωμένοι στις θέσεις τους και ν΄ αγοράσουν σε υψηλότερη τιμή το θέαμα. Ως συνέπεια αυτού, οι επαγγελματίες ποδοσφαιριστές καλούνται να βρίσκονται στο μάξιμουμ των φυσικών τους δυνάμεων. Για την ακρίβεια, αυτό το τελευταίο το έχουν αναλάβει οι …φαρμακοβιομηχανίες. Στον άγριο κόσμο της ποδοσφαιρικής αγοράς η συζήτηση για τα αναβολικά είναι προσχηματική. Εφόσον η αγορά διατάζει ένας ποδοσφαιριστής ν΄ αγωνίζεται δύο και τρεις φορές την εβδομάδα σε παιχνίδια που απαιτούν υπερβολική δύναμη, τότε είναι καλοδεχούμενη και η «συμβολή της επιστήμης», από τη στιγμή μάλιστα που οι φαρμακοβιομηχανίες αναλαμβάνουν και ένα κομμάτι της χορηγίας του αθλήματος… Αυτή η προσέγγιση διαχέεται κατόπιν στο θεατή – πελάτη του προϊόντος. Τον πελάτη λίγο τον απασχολεί πώς είναι δυνατόν ένας άνθρωπος να πραγματοποιεί τέτοιες αφάνταστες επιδόσεις».

 

(Από το βιβλίο «Ποδόσφαιρο, μια θρησκεία χωρίς απίστους»,
εκδ. οίκος Α.Α. Λιβάνη, Αθήνα 2005. Ερανίσματα από τις σσ. 165-180).

 
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑ ΕΚΠ/ΡΙΑ "ΑΠ. ΠΑΥΛΟΣ"

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΣΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ «ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ   ΠΑΥΛΟΣ»

του Αλ. Κωτσιόπουλου,

Καθηγητή Φυσικής Αγωγής

 

Τα Εκπαιδευτήρια «ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ», με γνώση και συναίσθηση του ρόλου και της ευθύνης που φέρουν για μια πορεία ολοκληρωμένης διαπαιδαγώγησης και διδασκαλίας των μαθητών, οργανώνουν και πραγματοποιούν με επιτυχία το μάθημα της φυσικής αγωγής. Με το άρτια επιστημονικά καταρτισμένο προσωπικό φυσικής αγωγής, ο μαθητής εισάγεται ομαλά στην γνήσια και αυθεντική αθλητική πράξη. Λαμβάνονται υπόψη όλοι οι δείκτες αθλητικής απόδοσης με βάση την ηλικία, το ύψος, το βάρος, το σωματότυπο του κάθε μαθητή, ακόμα και το βασικό μεταβολισμό. Τα μαθήματα γίνονται σε κλειστό γυμναστήριο, ανοικτό γήπεδο μπάσκετ, ανοικτό γήπεδο βόλεϊ και σκάμμα άλματος σε μήκος, με τεράστιο υπαίθριο χώρο για άνετη εξάσκηση της κυκλικής προπόνησης. Με τις δυνατότητες αυτές επιτυγχάνεται η συμμετοχή όλων των μαθητών προς κάθε αθλητική δραστηριότητα.

Τα παιδιά αισθάνονται ότι καθοδηγούνται σωστά και έτσι εκτονώνονται ευχάριστα από το βάρος των άλλων μαθημάτων. Στο μάθημα όμως της φυσικής αγωγής συντελούνται βαθύτερες διεργασίες, με ιδιαίτερες προσαρμογές στο δίπτυχο κιναίσθηση-ψυχοκιναίσθηση, όπου ο μαθητής γνωρίζει το σώμα του και την κινητικότητά του σε δεδομένο χώρο και χρόνο, αναπτύσσοντας έτσι συναισθήματα χαράς, εκτόνωσης και ενθουσιασμού, διότι αισθάνεται ότι συμμετέχει ενεργά στα κατά περίπτωση διαφοροποιημένα προπονητικά ερεθίσματα.

Διδάσκονται βασικές κινητικές δεξιότητες: ισορροπία, ευλυγισία, βασική αντοχή, γενική δύναμη και ταχύτητα. Παράλληλα οι μαθητές συμμετέχουν σε αθλοπαιδιές, βόλεϊ και μπάσκετ, όπου εξαίρεται η ομαδικότητα, η κοινωνικοποίηση και η συνεργασία στα πλαίσια της κοινής προσπάθειας για την επίτευξη του κοινού στόχου. Το εγώ είναι υποταγμένο στο εμείς και έννοιες όπως η φιλία, η συνεργασία και ο σεβασμός δημιουργούν σχέσεις ομόνοιας και αγάπης μεταξύ των μαθητών. Ο μαθητής μαθαίνει να φροντίζει το σώμα του, να το εκτιμά και να το σέβεται. Λειτουργεί με γνώμονα τον συναγωνισμό και όχι τον ανταγωνισμό, διεκδικώντας δικαίως την συμμετοχή του σε κάθε αγώνισμα.

Επιπροσθέτως διδάσκονται παραδοσιακοί χοροί με συνέπεια να είμαστε αφοσιωμένοι στα μουσικοχορευτικά ακούσματα της ελληνικής μας παράδοσης αλλά και της εθνικής μας υπερηφάνειας.

Σε όλη τη διάρκεια του έτους επιλέγονται και θεωρητικά μαθήματα μέσα στην τάξη, ώστε να αναπτύσσεται διάλογος των μαθητών με τον καθηγητή φυσικής αγωγής (ιδιαίτερα στις τάξεις λυκείου) με προβληματισμό σε σύγχρονα θέματα του αθλητισμού μας (αναβολικά, εμπορευματοποίηση της ολυμπιακής ιδέας κλπ.).

Το Σχολείο μας διά του καθηγητή φυσικής αγωγής έχει εισαγάγει ένα επαναστατικό σύστημα λιπομέτρησης για την παρακολούθηση δύσκολων περιπτώσεων μαθητών μας, που απαιτείται διατροφική υποστήριξη. Είναι παροχή που εντάσσεται στη λογική της υψηλής τεχνογνωσίας που διαθέτει το Σχολείο μας στο θέμα αυτό, παρακολουθώντας και μετρώντας δείκτες λίπους καθαρής μυικής μάζας και βασικού μεταβολισμού.

Στο τέλος κάθε έτους λαμβάνουν χώρα αθλητικές δραστηριότητες και πρωταθλήματα με καθολική συμμετοχή των μαθητών μας. Τους νικητές και διακριθέντες στα αγωνίσματα αυτά επιβραβεύει η διεύθυνση του Σχολείου μας με απονομή μεταλλίων σε ειδική τελετή λήξης των σχολικών εργασιών.

Κλείνοντας θα ήθελα να τονίσω ότι το μάθημα της φυσικής αγωγής στηρίζεται και μεθοδεύεται σε ένα ποιοτικά στοχευμένο σύστημα εφαρμοσμένου γυμναστικού σχεδιασμού, με κάλυψη όλων των στόχων που προαναφέρθηκαν.

 
«StartPrev12NextEnd»

Page 1 of 2

Your are currently browsing this site with Internet Explorer 6 (IE6).

Your current web browser must be updated to version 7 of Internet Explorer (IE7) to take advantage of all of template's capabilities.

Why should I upgrade to Internet Explorer 7? Microsoft has redesigned Internet Explorer from the ground up, with better security, new capabilities, and a whole new interface. Many changes resulted from the feedback of millions of users who tested prerelease versions of the new browser. The most compelling reason to upgrade is the improved security. The Internet of today is not the Internet of five years ago. There are dangers that simply didn't exist back in 2001, when Internet Explorer 6 was released to the world. Internet Explorer 7 makes surfing the web fundamentally safer by offering greater protection against viruses, spyware, and other online risks.

Get free downloads for Internet Explorer 7, including recommended updates as they become available. To download Internet Explorer 7 in the language of your choice, please visit the Internet Explorer 7 worldwide page.