Home Περιβαλλοντική
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΤΟ ΖΩΓΡΑΦΕΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019

Η Περιβαλλοντική Ομάδα των Εκπ/ρίων στην Ημερίδα Περιβαλλοντικών Δράσεων


  • Στο Ζωγράφειο Λύκειο Κων/πολης


Τακ, τακ, τακ… Απρόσμενα η πόρτα της τάξης ανοίγει και προβάλλουν οι υπεύθυνοι καθηγητές της Πληροφορικής:
-Λοιπόν, παιδιά, στο e-mail του Σχολείου μας ήρθε ένα μήνυμα που ούτε λίγο ούτε πολύ μας προσκαλεί στην Κωνσταντινούπολη. Και συγκεκριμένα εσάς, τα μεγάλα μέλη της Περιβαλλοντικής, για να συμμετάσχετε σε μια ημερίδα για το περιβάλλον!
…..
Τέτοια συγκλονιστικά νέα λίγες φορές ακούς! Ξέρεις τι είναι να βρεθείς με την τάξη σου στη Βασιλεύουσα; Όσοι δηλώσαμε συμμετοχή δεν βλέπαμε την ώρα να επιβιβαστούμε στο αεροπλάνο για την Πόλη...

Κι έτσι ξεκίνησε ένα ταξίδι-προσκύνημα, ένα ταξίδι-όνειρο… Φτάσαμε στην Πόλη! Σαν να είχαμε βρεθεί σε άλλον κόσμο: άνθρωποι αμέτρητοι, κάθε φυλής, αρχιτεκτονικά επιτεύγματα ασυνήθιστα, εντυπώσεις νέες, ξεχωριστές.
Την επόμενη μέρα σειρά είχε η Περιβαλλοντική Ημερίδα «Περιβάλλον, σχολείο, κοινωνία» στο Ζωγράφειο Λύκειο Κωνσταντινούπολης, ένα ελληνικό σχολείο με μεγάλη ιστορία. Μετά από μια μαγευτική διαδρομή μέσα από τα σοκάκια της Πόλης, φτάσαμε. Στην είσοδο μας υποδέχτηκαν οι μαθητές του σχολείου με ζεστά χαμόγελα και χαρούμενη διάθεση. Στην αίθουσα εκδηλώσεων είχε ήδη μαζευτεί ο κόσμος, κάποιοι Έλληνες της Πόλης και πολλοί ελλαδίτες, καθηγητές ως επί το πλείστον.
Σε λίγο μπήκε ο Οικουμενικός Πατριάρχης, ο οποίος απηύθυνε χαιρετισμό, μας ευλόγησε και η ημερίδα ξεκίνησε. Το καλωσόρισμα μας ήρθε και …καλλιτεχνικά, με ένα τραγούδι από τους μαθητές του Ζωγραφείου. Ακολούθησε μια μακριά σειρά από ομιλίες-παρουσιάσεις περιβαλλοντικών εργασιών διαφόρων σχολείων από όλη την ελληνική επικράτεια. Ανεβήκαμε στη σκηνή και παρουσιάσαμε κι εμείς τις δράσεις της δικής μας Περιβαλλοντικής Ομάδας. Η παρουσίασή μας έγινε δεκτή με ενθουσιασμό και τα σχόλια που μας έκαναν ήταν πολύ θετικά. Νομίζω πως ήμασταν οι μοναδικοί μαθητές από την Ελλάδα που πήγαμε στην ημερίδα και που παρουσιάσαμε οι ίδιοι το περιβαλλοντικό μας πρόγραμμα, ενώ τα άλλα σχολεία τα εκπροσώπησαν οι καθηγητές τους.
Στο τέλος μας ανέβασαν στο Γραφείο των Καθηγητών, στον τελευταίο όροφο του σχολείου, όπου μας κέρασαν και απ΄ όπου αγναντέψαμε την Πόλη σε μια υπέροχη πανοραμική θέα.


  • Στην Πόλη των ονείρων μας


Ήμασταν όλοι αποφασισμένοι να επισκεφτούμε όσο το δυνατόν περισσότερα μέρη της θρυλικής Πόλης στον λιγοστό χρόνο που είχαμε στη διάθεσή μας! Και πράγματι. Κάναμε μια κοπιαστική αλλά συνάμα γεμάτη εικόνες και μνήμες περιδιάβαση. Μπήκαμε σε ιστορικές εκκλησίες, περάσαμε από θεόρατα τζαμιά, επισκεφτήκαμε την επιβλητική πλατεία Ταξίμ και, μέσω του υπόγειου σιδηροδρόμου, τη φημισμένη περιοχή του Πέραν. Ψωνίσαμε και από την Κλειστή Αγορά, όπου δοκιμάσαμε τις ικανότητές μας στα παζάρια, κάποιοι με εκπληκτικά αποτελέσματα!
Την επόμενη μέρα προσκυνήσαμε στην Αγία του Θεού Σοφία. Με τι λόγια να εκφραστώ, πώς να αποδώσω τον θαυμασμό μου γι΄ αυτόν τον μοναδικό Ναό, τον άλλοτε τόσο περικαλλή, μα και σήμερα μεγαλόπρεπο και επιβλητικό, το σύμβολο που ενσαρκώνει την ιδέα του Βυζαντίου και του Χριστιανισμού; Η συγκίνηση μεγάλη, μας πλημμύρισε. Ο πόνος για την καταστροφή της, η νοσταλγία για τα περασμένα μεγαλεία της και η ελπίδα για την ανάκτησή της μας δημιούργησαν αντικρουόμενα συναισθήματα. Θαυμάσαμε τα ελάχιστα ψηφιδωτά, αριστουργήματα της τέχνης, που γλίτωσαν από τη μανία των κατακτητών… Κι ύστερα, εν μέσω δυνατής καταιγίδας, επισκεφτήκαμε τη Δεξαμενή του Ιουστινιανού και τον Ιππόδρομο, είδαμε τη στήλη του Θεοδοσίου, τον χάλκινο τρίποδα (πρώην) των Δελφών και φύγαμε για το Μπαλουκλή. Εκεί προσκυνήσαμε τους τάφους των μακαριστών Πατριαρχών, προσκυνήσαμε και πήραμε αγίασμα από τη Μονή της Ζωοδόχου Πηγής ως ευλογία. Επόμενη στάση μας στον μικρό σε μέγεθος αλλά μεγάλο σε ιστορία Ναό της Παναγίας των Βλαχερνών, όπου εψάλη για πρώτη φορά ο Ακάθιστος Ύμνος. Για το τέλος μάς επιφυλάχθηκε η επίσκεψη στην περίφημη Ιερά Μονή της Χώρας, όπου ας καθήλωσαν τα απαράμιλλης τέχνης ψηφιδωτά, καλοδιατηρημένα, που έμοιαζαν να μην τα έχει αγγίξει, από δέος, ούτε το πέρασμα του χρόνου!..
Την τελευταία μέρα επισκεφτήκαμε το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όπου λειτουργηθήκαμε και στη συνέχεια μας έγινε υποδοχή και ξενάγηση από εκπρόσωπο του Πατριάρχη, που έλειπε. Αξέχαστη θα μου μείνει για πάντα η «κλειστή πύλη», το μέρος όπου κρέμασαν τον Πατριάρχη Γρηγόριο τον Ε΄. Έπειτα επισκεφτήκαμε το υπερπολυτελές ανάκτορο Ντολμά Μπαχτσέ και, πριν αποχαιρετήσουμε οριστικά την αγαπημένη μας Πόλη, για να πάρουμε τον δρόμο της επιστροφής και να γυρίσουμε στη «γήινη πραγματικότητα», απολαύσαμε μια θαυμάσια κρουαζιέρα στον Βόσπορο. Γυρίσαμε γεμάτοι αναμνήσεις, έχοντας συνεχώς στα αυτιά και στην καρδιά μας τα λόγια του ποιητή: «Πάλι με χρόνια, με καιρούς, πάλι δικά μας θα ΄ναι». Αμήν!

Μαριάννα Χαμάλη, Α΄ Λυκείου

 

 
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΩΦΕΛΕΙΕΣ

eco01Μια από τις σημαντικές στιγμές για τη σχολική ζωή των Εκπαιδευτηρίων Απόστολος Παύλος ήταν η απόφαση του συλλόγου των καθηγητών, κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2007-08, να εφαρμοστεί πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Μία τέτοια κίνηση από το νεοσύστατο Σχολείο μας κρίθηκε επιβεβλημένη από οποιαδήποτε σκοπιά και αν εξετάστηκε.

Κατά πρώτο λόγο, η υλοποίηση προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης κρίνεται απαραίτητη για κάθε σχολείο που επιθυμεί να ευαισθητοποιήσει κοινωνικά τους μαθητές του και να διαπλάσει χαρακτήρες που θα καταστούν οι αυριανοί υπεύθυνοι και ενεργοί πολίτες. Μέσα από τέτοια προγράμματα οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να συνειδητοποιήσουν τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον, να ευαισθητοποιηθούν για τα προβλήματα που συνδέονται με αυτό και να δραστηριοποιηθούν, ώστε να συμβάλλουν στη γενικότερη προσπάθεια αντιμετώπισής τους. Βασικός, λοιπόν, στόχος του σχολείου μας είναι να επιτύχει μέσω της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης την ενεργό συμμετοχή των σημερινών μαθητών και αυριανών πολιτών στη βελτίωση της ποιότητας ζωής.

Η συμμετοχή ενός μαθητή στην περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου του τον βοηθά στην καλλιέργεια ερευνητικής διάθεσης και δημιουργικής σκέψης, ώστε να μπορέσει να προσεγγίσει και να κατανοήσει τα σύγχρονα περιβαλλοντικά προβλήματα. Επίσης, ασκείται στην ομαδική εργασία, αναπτύσσει πνεύμα συνεργασίας και υπευθυνότητας, μαθαίνει να σέβεται τις διαφορετικές απόψεις και τη δημιουργική δράση των άλλων.

Επιπλέον, για ένα σχολείο που επιθυμεί να μεταλαμπαδεύσει στους μαθητές του τις αρχές της ορθόδοξης χριστιανικής διδασκαλίας, αποτελεί χρέος η προσφορά σωστής περιβαλλοντικής αγωγής. Το οικολογικό πρόβλημα είναι και αυτό αποτέλεσμα της εκτροπής του ανθρώπου από τις επιταγές του Θείου Λόγου. Ο Θεός έδωσε στον άνθρωπο μια κυριαρχική θέση στην κτίση, για να καταστεί όχι βέβαια ανεξέλεγκτος ιδιοκτήτης, αλλά καλός και συνετός διαχειριστής. Η φύση δημιουργήθηκε για τον άνθρωπο, ο οποίος οφείλει να τη φροντίζει και να τη διαφυλάσσει. Η σχολική περιβαλλοντική αγωγή στοχεύει στο να εμπνεύσει στο μαθητή το σεβασμό και την αγάπη για κάθε μορφή ζωής.

Η δημιουργία μιας κοινωνίας, η οποία θα χαρακτηρίζεται από πνεύμα αλληλοκατανόησης, συνεργασίας και υπευθυνότητας περνάει μέσα από το σχολείο. Μέσα από αυτό το πρίσμα η διδασκαλία αξιών, όπως η αξία της προστασίας του περιβάλλοντος, πρέπει να υποστηρίζεται με κάθε μέσο από οποιοδήποτε σχολείο επιθυμεί να προσφέρει ολοκληρωμένη παιδεία στους μαθητές του. Η ολοπρόθυμη και ενεργός συμμετοχή των μαθητών στα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που μέχρι τώρα έχουν πραγματοποιηθεί στο σχολείο μας αποδεικνύει ότι το έδαφος είναι πρόσφορο. Μακάρι οι προσδοκίες όλων όσων ασχολούνται με τέτοια προγράμματα να δικαιωθούν και όλο και περισσότεροι συνάνθρωποί μας να ευαισθητοποιούνται σε τόσο κρίσιμα για την εποχή μας και το μέλλον μας ζητήματα.

 

Ανδρέας Κουτσόπουλος,
Εκπ/κός - Υπεύθυνος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΠΕ ΝΕΑΣ ΚΙΟΥ

NEA KIOSΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΑΣ

ΣΤΟ ΚΠΕ ΝΕΑΣ ΚΙΟΥ

 

ΠΕΜΠΤΗ 19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2015

 

 
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2014-15

«Σχολικός Βοτανικός Κήπος»

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος ξεκινήσαμε γεμάτοι ανυπομονησία το νέο περιβαλλοντικό μας πρόγραμμα. Οι πρώτες συναντήσεις της Περιβαλλοντικής Ομάδας μας είχαν διερευνητικό χαρακτήρα και μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες πρώτα πρώτα μάθαμε το θέμα μας, που φέτος είναι «Ο Σχολικός Βοτανικός Κήπος», κι ύστερα όλα τα μέλη γνωρίσαμε καλύτερα ο ένας τον άλλο.

Μέχρι το τέλος της χρονιάς, λοιπόν, θα ασχοληθούμε με τη βαθύτερη μελέτη των φυτών μέσα από εργασίες, δραστηριότητες και παιχνίδια. Για να καταλάβουμε όλοι την έννοια του Βοτανικού Κήπου, συλλέξαμε μερικές πληροφορίες, τις οποίες σας παραθέτουμε:

Ο Βοτανικός Κήπος λειτουργεί σαν ένα ζωντανό μουσείο που εκθέτει συλλογές φυτών με σκοπό τη διατήρηση και την επιστημονική έρευνα της χλωριδικής βιοποικιλότητας, αλλά και προωθεί την εκπαίδευση των πολιτών πάνω σ΄ αυτό το θέμα. Οι βοτανικοί κήποι συνήθως διατηρούν φυτά προερχόμενα απ΄ όλο τον κόσμο, προκαλώντας την περιέργεια των επισκεπτών. Έτσι, ορισμένοι βοτανικοί κήποι είναι εξειδικευμένοι στη διατήρηση ιδιαίτερων συλλογών.

Κατηγορίες φυτών που μπορεί να βρει κανείς σ΄ ένα Βοτανικό Κήπο είναι οι θάμνοι, τα οπωροφόρα δέντρα, οι φοίνικες, οι καλαμιές και φυσικά καλλωπιστικά φυτά. Όσον αφορά εμάς, σκοπός μας είναι, με αφορμή το θέμα μας, να ασχοληθούμε με την ομαδοποίηση και την ταξινόμηση των φυτών του κήπου μας και να μάθουμε πιο πολλά στοιχεία γι΄ αυτή. Επίσης, επιθυμία μας είναι να κάνουμε τον σχολικό κήπο μας έναν χώρο, όπου πιο εύκολα πλέον θα μπορούν και άλλοι να περιηγηθούν και να γνωρίσουν τα φυτά.

Έτσι, γεμάτοι περιέργεια ξεκινήσαμε ήδη το ταξίδι στον κόσμο της γνώσης, μέσα από αυτή την ετήσια δραστηριότητα που προσφέρει το Σχολείο μας, ώστε να ψυχαγωγηθούμε και παράλληλα να αποκτήσουμε χρήσιμες γνώσεις.

 

Ιω. Παλαιτσάκη – Κων. Μωραΐτη, Α΄ Λυκείου

Επιμέλεια: κ. Ανδρ. Κουτσόπουλος, Εκπ/κός

 

 

)

 
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010-11

Η έναρξη του φετινού Περιβαλλοντικού Προγράμματος του Σχολείου μας έγινε σε ατμόσφαιρα πολύ ζωντανή. Οι υπεύθυνοι καθηγητές διοργάνωσαν το Παιχνίδι του Κρυμμένου Θησαυρού, που μας οδήγησε στο να βρούμε το θέμα του Προγράμματος. Ψάχνοντας επίμονα καταλήξαμε τελικά στη λιμνούλα του Κήπου. Το νερό ως πηγή ζωής, λοιπόν, θα γνωρίσουμε φέτος οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου και της Α΄ Λυκείου, αλλά και αρκετοί από άλλες τάξεις, που ζητούσαν επίμονα την ένταξή τους στην Περιβαλλοντική Ομάδα, εκτός πρωτοκόλλου. Είμαστε, πλέον, έτοιμοι! Και το πρώτο που έχουμε να κάνουμε είναι να ..."κατεβάσουμε" καμιά καλή ιδέα για τον τίτλο που θα έχει το Πρόγραμμα, αφού ήδη προκηρύχτηκε σχετικός Διαγωνισμός!

Η δεύτερη συνάντηση της Περιβαλλοντικής Ομάδας δεν ήταν παιχνίδι. Άρχισε η δουλειά! Αλλά η παρέα μας κι αυτή την κάνει παιχνιδάκι! Όλη τη βδομάδα οι τάξεις γέμιζαν με σπόρους και φυτώρια. Και την Παρασκευή, κατεβήκαμε στον κήπο και το κάθε μέλος της Π.Ο. πήρε το δικό του αγροτεμάχιο, με «τίτλο ιδιοκτησίας» μια πινακίδα με το όνομά του. Φυτέψαμε ό,τι είχαμε προμηθευτεί και τώρα ανυπομονούμε να δούμε την προκοπή που θα κάνουν τα κτήματά μας!.. Λέτε να ευδοκιμήσει η παραγωγή μας και να βγούμε και στη λαϊκή;

 

Οι Παρατηρητές (Νεκτ. Κοτσομούρας, Β΄ Λυκ. & Γ. Λάτσης, Α΄ Λυκ.)
& Σία (Αθ. Κουζή, Α΄ Γυμν.)

 
«StartPrev1234NextEnd»

Page 1 of 4

Your are currently browsing this site with Internet Explorer 6 (IE6).

Your current web browser must be updated to version 7 of Internet Explorer (IE7) to take advantage of all of template's capabilities.

Why should I upgrade to Internet Explorer 7? Microsoft has redesigned Internet Explorer from the ground up, with better security, new capabilities, and a whole new interface. Many changes resulted from the feedback of millions of users who tested prerelease versions of the new browser. The most compelling reason to upgrade is the improved security. The Internet of today is not the Internet of five years ago. There are dangers that simply didn't exist back in 2001, when Internet Explorer 6 was released to the world. Internet Explorer 7 makes surfing the web fundamentally safer by offering greater protection against viruses, spyware, and other online risks.

Get free downloads for Internet Explorer 7, including recommended updates as they become available. To download Internet Explorer 7 in the language of your choice, please visit the Internet Explorer 7 worldwide page.