Home Περιβαλλοντική
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΩΦΕΛΕΙΕΣ

eco01Μια από τις σημαντικές στιγμές για τη σχολική ζωή των Εκπαιδευτηρίων Απόστολος Παύλος ήταν η απόφαση του συλλόγου των καθηγητών, κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2007-08, να εφαρμοστεί πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Μία τέτοια κίνηση από το νεοσύστατο Σχολείο μας κρίθηκε επιβεβλημένη από οποιαδήποτε σκοπιά και αν εξετάστηκε.

Κατά πρώτο λόγο, η υλοποίηση προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης κρίνεται απαραίτητη για κάθε σχολείο που επιθυμεί να ευαισθητοποιήσει κοινωνικά τους μαθητές του και να διαπλάσει χαρακτήρες που θα καταστούν οι αυριανοί υπεύθυνοι και ενεργοί πολίτες. Μέσα από τέτοια προγράμματα οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να συνειδητοποιήσουν τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον, να ευαισθητοποιηθούν για τα προβλήματα που συνδέονται με αυτό και να δραστηριοποιηθούν, ώστε να συμβάλλουν στη γενικότερη προσπάθεια αντιμετώπισής τους. Βασικός, λοιπόν, στόχος του σχολείου μας είναι να επιτύχει μέσω της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης την ενεργό συμμετοχή των σημερινών μαθητών και αυριανών πολιτών στη βελτίωση της ποιότητας ζωής.

Η συμμετοχή ενός μαθητή στην περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου του τον βοηθά στην καλλιέργεια ερευνητικής διάθεσης και δημιουργικής σκέψης, ώστε να μπορέσει να προσεγγίσει και να κατανοήσει τα σύγχρονα περιβαλλοντικά προβλήματα. Επίσης, ασκείται στην ομαδική εργασία, αναπτύσσει πνεύμα συνεργασίας και υπευθυνότητας, μαθαίνει να σέβεται τις διαφορετικές απόψεις και τη δημιουργική δράση των άλλων.

Επιπλέον, για ένα σχολείο που επιθυμεί να μεταλαμπαδεύσει στους μαθητές του τις αρχές της ορθόδοξης χριστιανικής διδασκαλίας, αποτελεί χρέος η προσφορά σωστής περιβαλλοντικής αγωγής. Το οικολογικό πρόβλημα είναι και αυτό αποτέλεσμα της εκτροπής του ανθρώπου από τις επιταγές του Θείου Λόγου. Ο Θεός έδωσε στον άνθρωπο μια κυριαρχική θέση στην κτίση, για να καταστεί όχι βέβαια ανεξέλεγκτος ιδιοκτήτης, αλλά καλός και συνετός διαχειριστής. Η φύση δημιουργήθηκε για τον άνθρωπο, ο οποίος οφείλει να τη φροντίζει και να τη διαφυλάσσει. Η σχολική περιβαλλοντική αγωγή στοχεύει στο να εμπνεύσει στο μαθητή το σεβασμό και την αγάπη για κάθε μορφή ζωής.

Η δημιουργία μιας κοινωνίας, η οποία θα χαρακτηρίζεται από πνεύμα αλληλοκατανόησης, συνεργασίας και υπευθυνότητας περνάει μέσα από το σχολείο. Μέσα από αυτό το πρίσμα η διδασκαλία αξιών, όπως η αξία της προστασίας του περιβάλλοντος, πρέπει να υποστηρίζεται με κάθε μέσο από οποιοδήποτε σχολείο επιθυμεί να προσφέρει ολοκληρωμένη παιδεία στους μαθητές του. Η ολοπρόθυμη και ενεργός συμμετοχή των μαθητών στα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που μέχρι τώρα έχουν πραγματοποιηθεί στο σχολείο μας αποδεικνύει ότι το έδαφος είναι πρόσφορο. Μακάρι οι προσδοκίες όλων όσων ασχολούνται με τέτοια προγράμματα να δικαιωθούν και όλο και περισσότεροι συνάνθρωποί μας να ευαισθητοποιούνται σε τόσο κρίσιμα για την εποχή μας και το μέλλον μας ζητήματα.

 

Ανδρέας Κουτσόπουλος,
Εκπ/κός - Υπεύθυνος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΠΕ ΝΕΑΣ ΚΙΟΥ

NEA KIOSΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΑΣ

ΣΤΟ ΚΠΕ ΝΕΑΣ ΚΙΟΥ

 

ΠΕΜΠΤΗ 19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2015

 

 
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2014-15

«Σχολικός Βοτανικός Κήπος»

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος ξεκινήσαμε γεμάτοι ανυπομονησία το νέο περιβαλλοντικό μας πρόγραμμα. Οι πρώτες συναντήσεις της Περιβαλλοντικής Ομάδας μας είχαν διερευνητικό χαρακτήρα και μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες πρώτα πρώτα μάθαμε το θέμα μας, που φέτος είναι «Ο Σχολικός Βοτανικός Κήπος», κι ύστερα όλα τα μέλη γνωρίσαμε καλύτερα ο ένας τον άλλο.

Μέχρι το τέλος της χρονιάς, λοιπόν, θα ασχοληθούμε με τη βαθύτερη μελέτη των φυτών μέσα από εργασίες, δραστηριότητες και παιχνίδια. Για να καταλάβουμε όλοι την έννοια του Βοτανικού Κήπου, συλλέξαμε μερικές πληροφορίες, τις οποίες σας παραθέτουμε:

Ο Βοτανικός Κήπος λειτουργεί σαν ένα ζωντανό μουσείο που εκθέτει συλλογές φυτών με σκοπό τη διατήρηση και την επιστημονική έρευνα της χλωριδικής βιοποικιλότητας, αλλά και προωθεί την εκπαίδευση των πολιτών πάνω σ΄ αυτό το θέμα. Οι βοτανικοί κήποι συνήθως διατηρούν φυτά προερχόμενα απ΄ όλο τον κόσμο, προκαλώντας την περιέργεια των επισκεπτών. Έτσι, ορισμένοι βοτανικοί κήποι είναι εξειδικευμένοι στη διατήρηση ιδιαίτερων συλλογών.

Κατηγορίες φυτών που μπορεί να βρει κανείς σ΄ ένα Βοτανικό Κήπο είναι οι θάμνοι, τα οπωροφόρα δέντρα, οι φοίνικες, οι καλαμιές και φυσικά καλλωπιστικά φυτά. Όσον αφορά εμάς, σκοπός μας είναι, με αφορμή το θέμα μας, να ασχοληθούμε με την ομαδοποίηση και την ταξινόμηση των φυτών του κήπου μας και να μάθουμε πιο πολλά στοιχεία γι΄ αυτή. Επίσης, επιθυμία μας είναι να κάνουμε τον σχολικό κήπο μας έναν χώρο, όπου πιο εύκολα πλέον θα μπορούν και άλλοι να περιηγηθούν και να γνωρίσουν τα φυτά.

Έτσι, γεμάτοι περιέργεια ξεκινήσαμε ήδη το ταξίδι στον κόσμο της γνώσης, μέσα από αυτή την ετήσια δραστηριότητα που προσφέρει το Σχολείο μας, ώστε να ψυχαγωγηθούμε και παράλληλα να αποκτήσουμε χρήσιμες γνώσεις.

 

Ιω. Παλαιτσάκη – Κων. Μωραΐτη, Α΄ Λυκείου

Επιμέλεια: κ. Ανδρ. Κουτσόπουλος, Εκπ/κός

 

 

)

 
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010-11

Η έναρξη του φετινού Περιβαλλοντικού Προγράμματος του Σχολείου μας έγινε σε ατμόσφαιρα πολύ ζωντανή. Οι υπεύθυνοι καθηγητές διοργάνωσαν το Παιχνίδι του Κρυμμένου Θησαυρού, που μας οδήγησε στο να βρούμε το θέμα του Προγράμματος. Ψάχνοντας επίμονα καταλήξαμε τελικά στη λιμνούλα του Κήπου. Το νερό ως πηγή ζωής, λοιπόν, θα γνωρίσουμε φέτος οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου και της Α΄ Λυκείου, αλλά και αρκετοί από άλλες τάξεις, που ζητούσαν επίμονα την ένταξή τους στην Περιβαλλοντική Ομάδα, εκτός πρωτοκόλλου. Είμαστε, πλέον, έτοιμοι! Και το πρώτο που έχουμε να κάνουμε είναι να ..."κατεβάσουμε" καμιά καλή ιδέα για τον τίτλο που θα έχει το Πρόγραμμα, αφού ήδη προκηρύχτηκε σχετικός Διαγωνισμός!

Η δεύτερη συνάντηση της Περιβαλλοντικής Ομάδας δεν ήταν παιχνίδι. Άρχισε η δουλειά! Αλλά η παρέα μας κι αυτή την κάνει παιχνιδάκι! Όλη τη βδομάδα οι τάξεις γέμιζαν με σπόρους και φυτώρια. Και την Παρασκευή, κατεβήκαμε στον κήπο και το κάθε μέλος της Π.Ο. πήρε το δικό του αγροτεμάχιο, με «τίτλο ιδιοκτησίας» μια πινακίδα με το όνομά του. Φυτέψαμε ό,τι είχαμε προμηθευτεί και τώρα ανυπομονούμε να δούμε την προκοπή που θα κάνουν τα κτήματά μας!.. Λέτε να ευδοκιμήσει η παραγωγή μας και να βγούμε και στη λαϊκή;

 

Οι Παρατηρητές (Νεκτ. Κοτσομούρας, Β΄ Λυκ. & Γ. Λάτσης, Α΄ Λυκ.)
& Σία (Αθ. Κουζή, Α΄ Γυμν.)

 
ΠΡΩΤΟΤΥΠΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

eco02

Το τελευταίο διάστημα, η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας έχει ασχοληθεί με πολλές, απίθανες και ενδιαφέρουσες κατασκευές, οι οποίες ομόρφυναν τον χώρο του σχολείου μας, αλλά είναι και χρήσιμες περιβαλλοντικά.

Έχοντας την επιθυμία να δούμε τα ψάρια της λίμνης μας από ψηλά, δημιουργήσαμε μια ξύλινη γέφυρα που στολίζει τον κήπο μας. Παρότι η αρχή έγινε από έναν ειδικό στις ξυλουργικές εργασίες, συνεχίσαμε με πολύ κόπο την κατασκευή της περίφημης αυτής γέφυρας. Έτσι, λοιπόν, μια Παρασκευή μαζέψαμε τα απαραίτητα εργαλεία και ξεκινήσαμε να μαστορεύουμε. Άλλος έκοβε τα ξύλα, άλλος βίδωνε και όλοι βοηθήσαμε στη συναρμολόγηση της γέφυρας πάνω από τη λίμνη. Σήμερα έχουμε την ευκαιρία να θαυμάζουμε τη γέφυρα που εμείς δημιουργήσαμε και οι βόλτες μας στον κήπο περιλαμβάνουν απαραιτήτως το πέρασμα της γέφυρας.

Με αφορμή το θέμα της φετινής περιβαλλοντικής ομάδας, που είναι η χρήση των εναλλακτικών πηγών ενέργειας, σκεφτήκαμε να δημιουργήσουμε έναν νερόμυλο. Για την κατασκευή του χρειάστηκε να γίνει η αρχή και πάλι από κάποιον ειδικό. Στη συνέχεια, όμως, τα μέλη της ομάδας μας συνεργάστηκαν με άψογο τρόπο. Στήσαμε ένα πρόχειρο ξυλουργικό εργαστήρι σε μια από τις αίθουσες του σχολείου και ο καθένας από εμάς, κρατώντας από ένα εργαλείο, συνέβαλε στην ολοκλήρωση της κατασκευής. Τώρα μένουν μόνο κάποιες λεπτομέρειες, για να λειτουργήσει ο νερόμυλος και να εκπληρωθεί η επιθυμία μας να δούμε στην πράξη την αξιοποίηση της κίνησης του νερού, με σκοπό την παραγωγή μικρής τάσης ενέργειας.  

Παράλληλα με τη δημιουργία του νερόμυλου υλοποιήσαμε και μια ακόμη πρωτότυπη ιδέα μας, που ήταν η κατασκευή μιας φωλιάς για πουλιά. Ενθουσιαστήκαμε πολύ με αυτή την ιδέα και ξεκινήσαμε με πολλή διάθεση. Κόψαμε τα ξύλα και τα βιδώσαμε έχοντας μια συγκεκριμένη εικόνα της φωλιάς στο μυαλό μας. Σήμερα η φωλιά, φρεσκοβαμμένη και περιποιημένη, είναι στερεωμένη στον κήπο μας. Μοιάζει με ωραιότατο σπιτάκι, καθώς έχει ακόμη και σκεπή και το ζηλεύουμε ακόμη κι εμείς. Το μόνο που μένει είναι να μπει ζωή μέσα.

Με όλες αυτές τις κατασκευές μάθαμε να μαστορεύουμε, έστω και με αρκετή βοήθεια, ενώ μέχρι τώρα δεν είχαμε την ευκαιρία ν’ ασχοληθούμε με κάτι παρόμοιο. Κυρίως, όμως, μάθαμε να συνεργαζόμαστε όσο καλύτερα μπορούμε και συνειδητοποιήσαμε ότι με τον κατάλληλο καταμερισμό καθηκόντων, με εργατικότητα και ομαδικό πνεύμα μια ομάδα μπορεί να επιτύχει πολλά.

 

Μαργαρίτα Μαρκαντώνη & Κατερίνα Τσιμπίκου, Α΄ Γυμν.

 


 
«StartPrev123NextEnd»

Page 1 of 3

Your are currently browsing this site with Internet Explorer 6 (IE6).

Your current web browser must be updated to version 7 of Internet Explorer (IE7) to take advantage of all of template's capabilities.

Why should I upgrade to Internet Explorer 7? Microsoft has redesigned Internet Explorer from the ground up, with better security, new capabilities, and a whole new interface. Many changes resulted from the feedback of millions of users who tested prerelease versions of the new browser. The most compelling reason to upgrade is the improved security. The Internet of today is not the Internet of five years ago. There are dangers that simply didn't exist back in 2001, when Internet Explorer 6 was released to the world. Internet Explorer 7 makes surfing the web fundamentally safer by offering greater protection against viruses, spyware, and other online risks.

Get free downloads for Internet Explorer 7, including recommended updates as they become available. To download Internet Explorer 7 in the language of your choice, please visit the Internet Explorer 7 worldwide page.