Εκπαιδευτήρια
Κορίνθου

Χίος

ΧΙΟΣ – ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΔΑΣΚΑΛΟΠΕΤΡΑ

Με το που ξεκίνησε η φετινή σχολική χρονιά είχαμε μια ευκαιρία μοναδική : πήγαμε εκδρομή στη Χίο, για να παρουσιάσουμε την παράσταση Ιλιάδα – Όπερα. Μάλιστα η παράσταση έλαβε χώρα στη Δασκαλόπετρα, στο σημείο όπου ο ίδιος ο Όμηρος στεκόταν πριν 2.800 χρόνια και απήγγελλε τα ποιήματά του!

Η Χίος είναι ένα πανέμορφο ελληνικό νησί με πολλά ωραία τοπία. Ξεκινώντας, λοιπόν, το ταξίδι μας είχαμε μεγάλη προσμονή να γνωρίσουμε τη Χίο από κοντά. Το ταξίδι ήταν αρκετά μεγάλο, αλλά κύλησε ομαλά και ήρεμα. Στενοχωρηθήκαμε λίγο που είδαμε στις οθόνες του πλοίου την Ελλάδα να χάνει στο μπάσκετ από τη Γερμανία, αλλά δεν πτοηθήκαμε.

Φτάνοντας στη Χίο, ξεκουραστήκαμε για λίγο στο ξενοδοχείο και στη συνέχεια καταφέραμε να λειτουργηθούμε για την εορτή του Τιμίου Σταυρού. Ήταν μια ιδιαίτερη θεία λειτουργία σε ένα μικρό ναό, όπου ο ιερέας και οι ενορίτες μας έκαναν να νιώσουμε πολύ όμορφα. Πρόλαβαν μάλιστα και φρόντισαν να έχουν κεράσματα για εμάς στο τέλος της θείας λειτουργίας. Πήραμε έτσι ένα πρώτο καλό δείγμα της φιλοξενίας των κατοίκων της Χίου!

Την ίδια μέρα προλάβαμε και κάναμε τις βουτιές μας στην πισίνα του ξενοδοχείου και στη θάλασσα. Προς μεγάλη χαρά μας, αρκετοί από εμάς ξαναβουτήξαμε στην πισίνα και την επόμενη μέρα. Δε θα λέγαμε όχι και σε περισσότερα λουτρά στην πισίνα, αλλά κύριος σκοπός της εκδρομής ήταν η συμμετοχή και η παρακολούθηση του φεστιβάλ.

Ήταν εντυπωσιακό ότι στο φεστιβάλ «Νέοι Ομηρίδες», που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά έλαβαν μέρος μαθητικές ομάδες από όλη την Ελλάδα. Παρακολουθήσαμε παραστάσεις σχολείων από την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο Κρήτης, τη Λήμνο, τη Μυτιλήνη, τη Λάρισα, την Καλαμάτα και τη Χίο.

Τη δεύτερη μέρα του φεστιβάλ ήρθε η δική μας σειρά να ανεβούμε στη σκηνή ως «Νέοι Ομηρίδες», για άλλη μια φορά. Όμως αυτή η παράσταση δεν έμοιαζε με τις προηγούμενες που είχαν λάβει χώρα στην Κορινθία και τον Πειραιά. Ο τόπος της παράστασης, δηλαδή η Δασκαλόπετρα του Ομήρου, μας υπέβαλε… Μας βοήθησε να ζωντανέψουμε καλύτερα από κάθε άλλη φορά τον Αχιλλέα, τον Αγαμέμνονα, τον Διομήδη, τους θεούς του Ολύμπου και τους άλλους ήρωες της Ιλιάδας. Η χορωδία απέδωσε με ακρίβεια και αρτιότητα μουσικά κομμάτια της Όπερας «Ιλιάδα του Ομήρου», υπό τη διεύθυνση του μαέστρου και καθηγητή μας, κου Γρηγόριου Κόντη.

Μάλλον δε θα ξεχάσουμε ποτέ αυτό το δειλινό στη Δασκαλόπετρα της Χίου. Η υποβλητική ατμόσφαιρα, η αγωνία πριν την παράσταση και η ίδια η παράσταση, τα αυθόρμητα χειροκροτήματα και τα συγχαρητήρια μάς προσέφεραν ικανοποίηση και χαρά αλησμόνητη. Η βραδιά έκλεισε με τον καλύτερο τρόπο : δείπνο για όλους τους συμμετέχοντες σε όμορφο υπαίθριο χώρο, δίπλα στη θάλασσα.

Η επόμενη μέρα περιελάμβανε κάτι πολύ ενδιαφέρον : ξενάγηση στο Μουσείο μαστίχας και στα μαστιχοχώρια της Χίου. Ειδικά το Μουσείο μαστίχας ήταν πολύ εντυπωσιακό. Ίσως δεν έχουμε δει πάλι σε Μουσείο τόσο αξιόλογα ψηφιακά εκθέματα. Μας βοήθησαν πάρα πολύ να μάθουμε την ιστορία της Χίου και της πολύτιμης για το νησί μαστίχας.

Η επιστροφή μας στην Κόρινθο κύλησε επίσης ομαλά. Επιστρέψαμε στα σπίτια μας μετά από ένα γεμάτο τετραήμερο. Γεμάτο σε εμπειρίες και αναμνήσεις. Γεμάτο σε βιώματα δυνατά, όπως πάντα γίνεται, όταν η γνώση προσφέρεται και έξω από την τάξη, στην ίδια την πηγή. Μπορεί το πρόγραμμα «Νέοι Ομηρίδες» να έφτασε στο τέλος του, αλλά εμείς θα θυμόμαστε με νοσταλγία και χαρά τη συμμετοχή μας.