Εκπαιδευτήρια
Κορίνθου

Εκδρομή στην Ελβετία

Πολυήμερη εκδρομή σε  Ελβετία, Γαλλία, Ιταλία
( Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2022 – Παρασκευή  18 Νοεμβρίου 2022 )

Από το ημερολόγιο εκδρομής των μαθητριών Ραφαέλλας Αγγελοπούλου και Αγγελικής Σιώκου

1η ημέρα, Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2022 :

Το πρωί της Κυριακής ξεκίνησε η μεγάλη πολυήμερη εκδρομή του σχολείου μας για το 2022 με πολύ κέφι, χαρά και όρεξη. Αφού φτάσαμε στο αεροδρόμιο του Μονάχου επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο και ετοιμαστήκαμε για τούς πρώτους προορισμούς τον Μελανά Δρυμό  και τούς Καταρράκτες του Ρήνου. Η θέα  ήταν μαγευτική,  το τοπίο ήταν Χριστουγεννιάτικα στολισμένο. Κατεβήκαμε κάτω στους Καταρράκτες και με αυτό που αντικρίσαμε  μπροστά στα μάτια μας μείναμε σοκαρισμένοι. Οι Καταρράκτες έχουν ύψος 25 μέτρα και πλάτος 150 μέτρα. Έπειτα αφού θαυμάσαμε τούς Καταρράκτες επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο  με προορισμό  το ξενοδοχείο  μας στην Ζυρίχη όπου και τακτοποιηθήκαμε  και  κατεβήκαμε για την πρώτη μας  βραδινή  βόλτα.

μέρα, Δευτέρα 14 Νοεμβρίου :

Μόλις ξεκινήσαμε την πρώτη πρωινή  μας βόλτα στην Ζυρίχη αφού φύγαμε με το πούλμαν από το ξενοδοχείο. Από το παράθυρο μας αντικρίσαμε μεγαλειώδη κτήρια, πανέμορφα τοπία τη λίμνη της Ζυρίχης και δύο  ποταμούς. Κάναμε την πρώτη μας στάση κάτω από την χιονισμένη οροσειρά των Άλπεων στον πιο ακριβό εμπορικό δρόμο. Βγάλαμε αξιοθαύμαστες  φωτογραφίες εκεί,  θαυμάσαμε τα μαγαζιά από έξω,  το πώς ήταν στολισμένα. Επίσης μπήκαμε μέσα και σε μια προτεσταντική εκκλησία του Αγίου Πέτρου και παρατηρήσαμε πως οι τοίχοι ήταν άσπροι  χωρίς  εικονογραφίες. Και φυσικά δεν είχε Αγία Τράπεζα.
Κατόπιν πήγανε στη Βέρνη την πρωτεύουσα της Ελβετίας όπου περιηγηθήκαμε. Παρατηρήσαμε τον πόταμο “Aare River”, τα θαυμάσια κτήρια, τα σιντριβάνια, τα μνημεία,  τα αγάλματα, το σπίτι του Einstein, το ρολόι  “Clock Tower. Είναι ένα θαυμάσιο μέρος.

3η μέρα ,Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2022:

Την σημερινή μέρα κατευθυνθήκαμε στη Λωζάννη  στο παραλίμνιο κομμάτι όπου και επισκεφτήκαμε το ολυμπιακό μουσείο. Αφού παρακολουθήσαμε μια μικρή ξενάγηση και είδαμε ενδιαφέροντα πράγματα παίξαμε. Έπειτα επισκεφθήκαμε τα ξενοδοχεία  Chateau D’ Ouchy και Beau Rivage, όπου μείναμε έκπληκτοι από αυτά τα κτήρια. Έπειτα κάναμε μια μικρή στάση στο Μοντρέ  μια πανέμορφη πόλη που φημίζεται πολύ για τα λουλούδια της. Περπατούσες  στα στενά και έμενες αμίλητος από τη θέα και τον Χριστουγεννιάτικο στολισμό. Στη συνέχεια  μεταβήκαμε στο κάστρο Σιγιόν, το οποίο βρίσκεται στο ανατολικό άκρο της λίμνης.  Τελευταία στάση μας ήταν το Yvoire όπου ο στολισμός,  τα πολύχρωμα λουλούδια και τα μικρά μαγαζάκια μας έκλεψαν την καρδιά.

4η ημέρα, Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2022:

Η σημερινή ημέρα, η σημαντικότερη από όλες ήταν γεμάτη συναισθήματα. Νωρίς το πρωί αναχωρήσαμε για το μεγαλύτερο ερευνητικό κέντρο της Ευρώπης, το CERN όπου εκεί οργανώνεται ένα από τα σημαντικότερα πειράματα. Το CERN δημιουργήθηκε το 1952 με σκοπό την ένωση των χωρών έτσι ώστε η Ελλάδα και άλλες 11 χώρες ως τα ιδρυτικά μέλη να διερευνήσουν τα θεμελιώδη ερωτήματα για την φύση. Εκεί μας μίλησαν δύο πολύ σημαντικοί Έλληνες επιστήμονες , ο κύριος Έντουαρντ ο οποίος έχει ως ενασχόληση τον πληροφορικό τομέα  και ο κύριος Αλέξης Καλογερόπουλος ο οποίος είναι πυρηνικός φυσικός. Παρά τις χρήσιμες και πολύτιμες πληροφορίες που μας μετάδωσαν αυτό το οποίο μας εντυπωσίασε όλους ήταν η ταπεινότητα αυτών των δύο ανθρώπων. Έπειτα η επόμενη μας στάση ήταν το Palais des Nations, Μέγαρο του ΟΗΕ στην Γενεύη και οι εγκαταστάσεις του Διεθνούς Ερυθρού Σταυρού. Το μισό τμήμα της ομάδας  πήγε στον Ερυθρό Σταυρό και το υπόλοιπο στο Μέγαρο του ΟΗΕ , οι εντυπώσεις μας και από τα δύο ήταν απερίγραπτες. Σκοπός του ΟΗΕ είναι να ενώσουν όλα τα έθνη του κόσμου ώστε να εργαστούν για την ειρήνη και την ανάπτυξη με βάση τις αρχές της δικαιοσύνης, της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και της ευημερίας όλων των ανθρώπων . Υπάρχουν τρία κτήρια: το πρώτο που είναι το ιστορικό, το δεύτερο το παλιό-νέο και το τρίτο το οποίο ολοκληρώθηκε πέρσι. Εμείς επισκεφτήκαμε το παλιό-νέο όπου εκεί παρακολουθήσαμε τρεις συνεδριάσεις σε τρεις διαφορετικές αίθουσες  εκ των οποίων η κάθε μία  είχε την δική της αρχιτεκτονική. Εντυπωσιακοί ήταν οι θόλοι και η αρχιτεκτονική των κτηρίων και του όλου συγκροτήματος. Η πρώτη συνεδρίαση που παρακολουθήσαμε είχε ως θέμα το νερό και την υγεία και η τρίτη τα ανθρώπινα δικαιώματα .Η υπόλοιπη ομάδα επισκέφτηκε τον Ερυθρό Σταυρό που ιδρύθηκε με σκοπό την προσφορά βοήθειας στα θύματα των πολέμων και φυσικών καταστροφών. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε σε  τρεις αίθουσες με διαφορετικές θεματικές η καθεμία. Η πρώτη αναπαριστούσε μαρτυρίες ανθρώπων που βοηθήθηκαν από τον Ερυθρό Σταυρό, η δεύτερη έδειχνε την προσπάθεια του Ερυθρού Σταυρού να ενώσει οικογένειες που είχαν χαθεί στον πόλεμο και η τελευταία παρουσίαζε την συνεισφορά του για την προστασία του περιβάλλοντος και τον περιορισμό της οικολογικής καταστροφής. Τελευταίος μας προορισμός  ήταν το Ορθόδοξο Κέντρο του Οικουμενικού Πατριαρχείου όπου μας ξενάγησε ο πατήρ Ματθαίος. Βρισκόμασταν σε ένα αρκετά φιλόξενο περιβάλλον. Ήταν μια επιβλητική εκκλησία η οποία είχε μια μοναδική αρχιτεκτονική και πρωτότυπη αγιογράφηση. Κατόπιν γυρίσαμε στο ξενοδοχείο εμπλουτισμένοι από γνώσεις, εικόνες και πολλά συναισθήματα.

5η  ημέρα, Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2022:

Έγερση νωρίς το πρωί και αναχώρηση για το Λευκό όρος και το Σαμονί το οποίο είναι ένα από τα παλαιότερα θέρετρα σκι στην Γαλλία. Μόλις  κάναμε στάση και κατεβήκαμε από το λεωφορείο αντικρίσαμε ένα πανέμορφο τοπίο, που περιτριγυριζόταν από τις κατάλευκες  Άλπεις. Ύστερα από την σύντομη βόλτα μας επίβιβαστήκαμε για την αναχώρηση μας προς το αεροδρόμιο του Μιλάνου. Φτάνοντας όμως στην μεγαλύτερη σήραγγα που θα μας οδηγούσε στα σύνορα της Ιταλίας  υπήρξε μία αναπάντεχη αλλαγή. Το τούνελ του Mont Blanc έκλεισε για λόγους ασφαλείας και ανέτρεψε όλο μας το πρόγραμμα. Μας ανάγκασε να κάνουμε μία πεντάωρη διαδρομή προς Μιλάνο με αποτέλεσμα να χάσουμε την πτήση για Ελλάδα.

6η  ημέρα, Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2022:

Παρά τα ανάμεικτα συναισθήματά μας για την διαμονή στο Μιλάνο η περιήγηση σε μια ακόμα σπουδαία ευρωπαϊκή πόλη κατέληξε ευχάριστη και άκρως ενδιαφέρουσα. Ο καθεδρικός ναός του Μιλάνου ,το μουσείο και το ανάκτορο στην πλατεία Duomo, η όπερα καθώς και το κάστρο των Σφόρτσα ήταν εικόνες που θα μας μείνουνε χαραγμένες στο μυαλό μας για πάντα με κυριότερο και πιο εντυπωσιακό τον καθεδρικό ναό του οποίου οι εργασίες ξεκίνησαν απο το 1355μ.Χ. και ολοκληρώθηκαν οι τελευταίες λεπτομέρειες το 1965. Αφού ξεναγηθήκαμε στα σοκάκια της πόλης ήρθε η ώρα του γυρισμού. Με τις εικόνες νωπές ακόμα στο μυαλό μας γυρίσαμε στον τόπο μας παραδεχόμενοι ότι ήταν το πιο όμορφο ταξίδι της ζωής μας.

Ραφαέλλα Αγγελοπούλου, Αγγελική Σιώκου.