Εκπαιδευτήρια
"ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ"
Κορίνθου

Εκπαιδευτήρια
"ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ"
Κορίνθου

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ, ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ, της Λυδ. Γριτσοπούλου, Εκπ/κού

Όπως είναι γνωστό, το σχολείο αποτελεί θεμελιώδη θεσμό τόσο ανάπτυξης και καλλιέργειας της γνώσης όσο και ανάπτυξης των κοινωνικών και συναισθηματικών ικανοτήτων των παιδιών, εξελίσσοντας συμμετρικά τις διάφορες όψεις της προσωπικότητάς τους. Μεγάλη σημασία έχουν οι καλές συνθήκες εργασίας για τους μαθητές, η προσφορά κινήτρων σ΄ αυτούς, καθώς και οι αξίες και οι στάσεις που επικρατούν στο προσωπικό του σχολείου και οι οποίες αντικατοπτρίζονται στον τρόπο διδασκαλίας, στις διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ των μελών του προσωπικού, καθώς και του προσωπικού προς τα παιδιά. Πρόκειται γι΄ αυτό που ονομάζεται κρυμμένο πρόγραμμα (“hidden curriculum”), το οποίο συμπληρώνει το αναλυτικό διδακτικό πρόγραμμα.

Τα ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ «ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ» με την ίδρυσή τους έθεσαν ως αρχή τους να εκπληρώνουν και τους δυο τομείς του σχολικού προσανατολισμού, στην εποχή μας που η αντικοινωνική συμπεριφορά γενικά και κυρίως ανάμεσα στους νέους αυξάνει παγκοσμίως. Οι νέοι έχουν περισσότερους τρόπους εκδήλωσης αντικοινωνικών συμπεριφορών. Χαρακτηριστικά δείγματα είναι ο προπηλακισμός, ο εκβιασμός, ο ξυλοδαρμός, η βία, η κλοπή, η χρήση ουσιών. Οι σημερινοί νέοι βρίσκονται όλο και πιο συχνά αντιμέτωποι με δύσκολες καταστάσεις, ενώ δυστυχώς οι γονείς διαθέτουν όλο και λιγότερο χρόνο για να ασχοληθούν με τα παιδιά τους, αφού οι πολλές ώρες που διαθέτουν για την εργασία τους δεν τους αφήνουν πολλά περιθώρια χρόνου για να ασχοληθούν σωστά με τα παιδιά τους. Το Σχολείο μας έχει αναλάβει το κόστος του πολύπλευρου έργου της προσφοράς ποικίλων ερεθισμάτων και μορφωτικών μηνυμάτων που ανταποκρίνονται στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών τους.

 Αρχικά, τα παιδευτικά αυτά ερεθίσματα προέρχονται από την όλη συμπεριφορά του καθηγητή-παιδαγωγού μέσα στη σχολική τάξη, από την ιδιαίτερη στάση του απέναντι σε κάθε μαθητή και γενικά από την καθολική ακτινοβολία της προσωπικότητάς του. Απορρέουν επιπλέον από τις ευκαιρίες που σπάνια προσφέρουν πλέον τα σχολεία. Αναλυτικότερα, κάθε πρωί οι μαθητές μας μετά την πρωινή προσευχή παρακολουθούν ένα πεντάλεπτο μήνυμα μήνυμα ιδιαίτερα φροντισμένο, ως νύξη για γόνιμο πνευματικό προβληματισμό. Συχνά δεχόμαστε την επίσκεψη διάφορων ειδικών ομιλητών, που με τον ευχάριστο τρόπο τους μας μεταδίδουν θησαυρό από την πείρα τους.

 Συνεχίζοντας, τα Εκπαιδευτήριά μας γνωρίζουν τον ιδιαίτερο τρόπο να εμπνέουν τα παιδιά να χαίρονται μαθαίνοντας και να μαθαίνουν δημιουργώντας. Απόδειξη είναι η επιτυχής οργάνωση των θεσπισμένων εορτών για την πατρίδα και την παιδεία, στις οποίες όλοι οι μαθητές ποικιλοτρόπως συμμετέχουν προκειμένου να παραδειγματιστούν από τις ηρωικές αποφάσεις και …να μας συγκινήσουν με την όλη παρουσία τους.

 Επιπλέον, η ύπαρξη και η ποικίλη δράση της Περιβαλλοντικής Ομάδας στο Σχολείο παρέχει γνώσεις, χαρά, δημιουργία. Ένα απτό αποτέλεσμα το απολαμβάνουμε όλοι καθημερινά: τον όμορφο κήπο μας. Οι πλήρως οργανωμένες, εκπαιδευτικές και διασκεδαστικές εκδρομές αποτελούν σπουδαίο κεφάλαιο στη ζωή των Εκπαιδευτηρίων μας. Εκδρομές που είναι γεμάτες αγνή ψυχαγωγία, έμπρακτη γνώση, αληθινή φιλία. Κάνουμε ιδιαίτερη μνεία στη μεγάλη εκδρομή του σχολείου μας. Το Νοέμβριο του 2008 συμμετείχαμε σε πενθήμερη εκδρομή στα Ιεροσόλυμα. αποτύπωσε Ο κάθε μαθητής αποτύπωσε στο προσωπικό του τετράδιο τα βιώματά του από την ιερή αυτή πορεία, τα οποία ύστερα αποτέλεσαν το περιεχόμενο τεσσάρων ραδιοφωνικών εκπομπών της Πειραϊκής Εκκλησίας.

 Ιδιαίτερη δραστηριότητα, που χαρακτηρίζει τα Εκπαιδευτήριά μας, αποτελεί η μηνιαία έκδοση του περιοδικού «Ο Πυρσός» από μαθητές για μαθητές. Δεν είναι μόνο που το ποικίλο περιεχόμενό του ενθουσιάζει και ενημερώνει τους μαθητές. Είναι κυρίως που τους εμπνέει να ψάξουν, να ερευνήσουν κάποιο θέμα και ύστερα να το μοιραστούν.

Τα Εκπαιδευτήριά μας, γνωρίζοντας πόσο απαραίτητη είναι η καλή συνεργασία του Σχολείου με τις οικογένειες των μαθητών, δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα και στον τομέα αυτό. Γίνονται συχνές συναντήσεις γονέων για επικοινωνία και ενημέρωση, καθώς και παιδαγωγικές ομιλίες (με κυριότερη την εκδήλωση στο Στρατουδάκειο Πολιτιστικό Κέντρο Μεγάρων). Εξάλλου και η έκδοση των «ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΤΟΜΩΝ», παιδαγωγικού περιοδικού ειδικά για γονείς αποτελούν εν συντομία μερικά κλειδιά της γόνιμης συνεργασίας των δύο βασικότερων φορέων της αγωγής.

 Συνοψίζοντας, τα Εκπαιδευτήρια «Απόστολος Παύλος» είναι ευαισθητοποιημένα τόσο ως προς τη γνωστική λειτουργία τους ως σχολείου όσο και ως προς την πλευρά της σφαιρικής ανάπτυξης των παιδιών. Έτσι βγάζουν μαθητές με σωστές αξίες για τη ζωή, με υγιή και γόνιμη συνεργασία μεταξύ γονέων εκπαιδευτικών και ευχαριστημένους, αφού θα ξέρουν συστηματικά πώς να αλληλεπιδρούν με τους άλλους και πώς να νιώθουν καλά όντας δημιουργικοί, αποδοτικοί, χρήσιμοι και αποδεκτοί.