Εκπαιδευτήρια
"ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ"
Κορίνθου

Εκπαιδευτήρια
"ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ"
Κορίνθου

ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΠΡΩΤΟΤΥΠΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ

eco29Το Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης επιφυλάσσει ευχάριστες εκπλήξεις. Επιβεβαίωση αποτελεί η ευκαιρία που είχαμε να φτιάξουμε ένα λαχανόκηπο με μια πρωτότυπη μέθοδο. Όταν ο Σύμβουλος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Νομού Κορινθίας κ. Ιωάννης Βαρελάς μας πρότεινε να επισκεφθεί το σχολείο μαζί με τον γεωπόνο κ. Παν. Μανίκη για να μας δείξουν «κάτι καινούργιο», δεχτήκαμε με χαρά. Με την καθοδήγησή του τα μέλη της Περιβαλλοντικής Ομάδας φυτέψαμε ένα λαχανόκηπο παίζοντας …βώλους! Χρειαστήκαμε αρκετό κόκκινο χώμα και πολλούς σπόρους λαχανικών, τους οποίους ζυμώσαμε με το χώμα και φτιάξαμε μπάλες. Από αυτές φτιάξαμε πολλούς μικρούς βώλους, τους οποίους, απλώς, πετάξαμε στα παρτέρια που είχαμε ήδη ετοιμάσει! Πρόκειται για μια μέθοδο που έχει εφαρμοστεί με επιτυχία στην Ιαπωνία. Οι χωματένιοι βώλοι, ακολουθώντας φυσική πορεία και χωρίς άλλη ανθρώπινη επέμβαση (σκάλισμα, πότισμα κλπ.) φυτρώνουν και αυξάνονται κανονικά! Ο κ. Μανίκης έχει δημιουργήσει με τη μέθοδο αυτή μια ωραιότατη καρποφόρα έκταση, την οποία επισκεφτήκαμε ηλεκτρονικά και θαυμάσαμε. Ομολογούμε πως η γνωριμία με τον κ. Μανίκη μας έδωσε κάτι ξεχωριστό. Αλλά και τα πολύ θερμά λόγια του κ. Βαρελά για την πορεία του προγράμματος αποτέλεσαν μια ηθική ανταμοιβή για την ως τώρα προσπάθειά μας.

Εξίσου ενδιαφέρουσα και διαφωτιστική ήταν και η δεύτερη επίσκεψη γεωπόνου στο σχολείο μας, του κ. Νικ. Θυμάκη, ο οποίος είναι ο υπεύθυνος της Ανθοκομικής Έκθεσης του Δήμου Κηφισιάς. Ο κ. Θυμάκης αφιέρωσε ένα απόγευμα για να μας κατατοπίσει με αληθινό ενδιαφέρον για τα φυτά που έχουμε φυτέψει στον κήπο μας. Οι συμβουλές του για τις συνθήκες ανάπτυξης και τους τρόπους περιποίησής τους ήταν απαραίτητες. Ακόμη, μας υπέδειξε μια οικολογική μέθοδο παραγωγής λιπάσματος, τη λεγόμενη κομποστοποίηση, η οποία βασίζεται στην αξιοποίηση φύλλων και χόρτων, που ως τώρα τα πετάγαμε. Πλέον, τα συλλέγουμε, τα τοποθετούμε σε ένα λάκκο δίπλα στον κήπο μας και φροντίζουμε να εκτίθενται ομοιόμορφα στον ήλιο, ώστε σταδιακά να μετατραπούν σε λίπασμα.

Σημαντικό γεγονός αποτελεί, βεβαίως, και η δημιουργία μικρής τεχνητής λίμνης στο κέντρο του κήπου μας, γύρω από την οποία φυτέψαμε το υδροχαρές φυτό πάπυρος. Η λιμνούλα χαρίζει ξεχωριστή ομορφιά στον κήπο μας και σκοπεύουμε να την κάνουμε ακόμη πιο εντυπωσιακή. Αξιοσημείωτο είναι ότι το νερό της λίμνης προέρχεται από το σύστημα εξοικονόμησης νερού που εγκαταστήσαμε στο σχολείο μας. Κοντά στον κήπο τοποθετήθηκε δεξάμενη, στην οποία καταλήγει με σωλήνες, κατά πρώτο λόγο, το νερό της βροχής που μαζεύεται στην ταράτσα του σχολείου. Δεύτερο, στη δεξαμενή συλλέγεται το νερό από τις βρύσες, που βρίσκονται στο προαύλιο και χρησιμοποιούν οι μαθητές. Το νερό αυτό χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία της λίμνης, αλλά τώρα χρησιμοποιείται και για το πότισμα των φυτών μας. Έτσι, μάθαμε στην πράξη να αξιοποιούμε ένα από τα πολυτιμότερα δώρα της φύσης.

Ο εντεταλμένος της στήλης