Εκπαιδευτήρια
"ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ"
Κορίνθου

Εκπαιδευτήρια
"ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ"
Κορίνθου

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Title

ΣΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ «ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ   ΠΑΥΛΟΣ»

του Αλ. Κωτσιόπουλου, Καθηγητή Φυσικής Αγωγής

Τα Εκπαιδευτήρια «ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ», με γνώση και συναίσθηση του ρόλου και της ευθύνης που φέρουν για μια πορεία ολοκληρωμένης διαπαιδαγώγησης και διδασκαλίας των μαθητών, οργανώνουν και πραγματοποιούν με επιτυχία το μάθημα της φυσικής αγωγής. Με το άρτια επιστημονικά καταρτισμένο προσωπικό φυσικής αγωγής, ο μαθητής εισάγεται ομαλά στην γνήσια και αυθεντική αθλητική πράξη. Λαμβάνονται υπόψη όλοι οι δείκτες αθλητικής απόδοσης με βάση την ηλικία, το ύψος, το βάρος, το σωματότυπο του κάθε μαθητή, ακόμα και το βασικό μεταβολισμό. Τα μαθήματα γίνονται σε κλειστό γυμναστήριο, ανοικτό γήπεδο μπάσκετ, ανοικτό γήπεδο βόλεϊ και σκάμμα άλματος σε μήκος, με τεράστιο υπαίθριο χώρο για άνετη εξάσκηση της κυκλικής προπόνησης. Με τις δυνατότητες αυτές επιτυγχάνεται η συμμετοχή όλων των μαθητών προς κάθε αθλητική δραστηριότητα.

Τα παιδιά αισθάνονται ότι καθοδηγούνται σωστά και έτσι εκτονώνονται ευχάριστα από το βάρος των άλλων μαθημάτων. Στο μάθημα όμως της φυσικής αγωγής συντελούνται βαθύτερες διεργασίες, με ιδιαίτερες προσαρμογές στο δίπτυχο κιναίσθηση-ψυχοκιναίσθηση, όπου ο μαθητής γνωρίζει το σώμα του και την κινητικότητά του σε δεδομένο χώρο και χρόνο, αναπτύσσοντας έτσι συναισθήματα χαράς, εκτόνωσης και ενθουσιασμού, διότι αισθάνεται ότι συμμετέχει ενεργά στα κατά περίπτωση διαφοροποιημένα προπονητικά ερεθίσματα.

Διδάσκονται βασικές κινητικές δεξιότητες: ισορροπία, ευλυγισία, βασική αντοχή, γενική δύναμη και ταχύτητα. Παράλληλα οι μαθητές συμμετέχουν σε αθλοπαιδιές, βόλεϊ και μπάσκετ, όπου εξαίρεται η ομαδικότητα, η κοινωνικοποίηση και η συνεργασία στα πλαίσια της κοινής προσπάθειας για την επίτευξη του κοινού στόχου. Το εγώ είναι υποταγμένο στο εμείς και έννοιες όπως η φιλία, η συνεργασία και ο σεβασμός δημιουργούν σχέσεις ομόνοιας και αγάπης μεταξύ των μαθητών. Ο μαθητής μαθαίνει να φροντίζει το σώμα του, να το εκτιμά και να το σέβεται. Λειτουργεί με γνώμονα τον συναγωνισμό και όχι τον ανταγωνισμό, διεκδικώντας δικαίως την συμμετοχή του σε κάθε αγώνισμα.

Επιπροσθέτως διδάσκονται παραδοσιακοί χοροί με συνέπεια να είμαστε αφοσιωμένοι στα μουσικοχορευτικά ακούσματα της ελληνικής μας παράδοσης αλλά και της εθνικής μας υπερηφάνειας.

Σε όλη τη διάρκεια του έτους επιλέγονται και θεωρητικά μαθήματα μέσα στην τάξη, ώστε να αναπτύσσεται διάλογος των μαθητών με τον καθηγητή φυσικής αγωγής (ιδιαίτερα στις τάξεις λυκείου) με προβληματισμό σε σύγχρονα θέματα του αθλητισμού μας (αναβολικά, εμπορευματοποίηση της ολυμπιακής ιδέας κλπ.).

Το Σχολείο μας διά του καθηγητή φυσικής αγωγής έχει εισαγάγει ένα επαναστατικό σύστημα λιπομέτρησης για την παρακολούθηση δύσκολων περιπτώσεων μαθητών μας, που απαιτείται διατροφική υποστήριξη. Είναι παροχή που εντάσσεται στη λογική της υψηλής τεχνογνωσίας που διαθέτει το Σχολείο μας στο θέμα αυτό, παρακολουθώντας και μετρώντας δείκτες λίπους καθαρής μυικής μάζας και βασικού μεταβολισμού.

Στο τέλος κάθε έτους λαμβάνουν χώρα αθλητικές δραστηριότητες και πρωταθλήματα με καθολική συμμετοχή των μαθητών μας. Τους νικητές και διακριθέντες στα αγωνίσματα αυτά επιβραβεύει η διεύθυνση του Σχολείου μας με απονομή μεταλλίων σε ειδική τελετή λήξης των σχολικών εργασιών.

Κλείνοντας θα ήθελα να τονίσω ότι το μάθημα της φυσικής αγωγής στηρίζεται και μεθοδεύεται σε ένα ποιοτικά στοχευμένο σύστημα εφαρμοσμένου γυμναστικού σχεδιασμού, με κάλυψη όλων των στόχων που προαναφέρθηκαν.