Εντυπωσιάστηκα διαβάζοντας στις «Κ.Τ.» (105ο τεύχος) τις παιδαγωγικές τοποθετήσεις τεσσάρων εκπαιδευτικών των Εκπαιδευτηρίων «ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ» Ισθμού. Οι αρθρογράφοι, νέοι με ξεκάθαρο σύγχρονο παιδαγωγικό πνεύμα και παιδευτικές αναζητήσεις, έδωσαν ιδέες παιδαγωγικής δουλειάς που δημιουργούν μια όαση μέσα στη στυγνή ξεραΐλα που ενέπνευσε τις αδίστακτες καταλήψεις, τον κομματισμό και την ασυδοσία σε σημερινά σχολεία. Έχουμε ζήσει μάλιστα και στιγμές αδιάντροπης συνεργασίας εκπαιδευτικών και καταληψιών, σε μια καταστροφική μανία των πάντων.
Ο Ιστορικός, η Φιλόλογος, η Μαθηματικός και ο Εκπαιδευτικός-Φυσικός, που υπογράφουν από τη σκοπιά τους ο καθένας τις τοποθετήσεις τους, δίνουν πρωτόγνωρα για την εποχή μας αλλά διαχρονικώς αποδεκτά εκπαιδευτικά μηνύματα. Είναι όλα βγαλμένα από το περιεχόμενο της διδασκαλίας και την εμπειρία τους στη συστηματική δουλειά των Εκπαιδευτηρίων, όπου εργάζονται με πνεύμα μαθητείας.
Το περιβάλλον και η προσφορά των Εκπαιδευτηρίων «Απ. Παύλος» στην όλη παρουσία των μαθητών στο σύγχρονο κόσμο, όπως πρακτικοποιείται από την περιβαλλοντική ομάδα του Σχολείου, εντάσσει τους νέους με τρόπο αρμονικό και επαγωγικό στον κοινωνικό και περιβαλλοντικό ιστό. Έτσι λειτουργεί το Σχολείο. Η ανάταση στην απεραντοσύνη του κόσμου λειτουργεί θετικά.
Ο ανθρωπιστικός χαρακτήρας της Εκπαίδευσης καλλιεργεί μια δέσμη αρετών του «καλού καγαθού» της ζηλευτής κλασσικής περιόδου. Ωριμάζει τους νέους, ανοίγει προοπτικές, εμπνέει τις δράσεις και στοχεύει στην ιδανική πολυμέρεια για κατακτήσεις στον όμορφο κόσμο των ιδεών. Διδάσκονται σωστά όλα αυτά εκεί στον Ισθμό της Κορίνθου.
Η μαθηματική σκέψη είναι ένα πρωταρχικό στοιχείο για την ολοκλήρωση μιας προσωπικότητας. Είναι το ζητούμενο με αρμονική συνεργασία μαθητών και Καθηγήτριας. Προσφέρεται, με συνεργασία, η ουσία και όχι ο τύπος στην ένταξη των σκέψεων των μαθητών στους λογισμούς και τις αναλύσεις. Ο τρόπος; Η πρωτόγνωρη αγάπη. Διαχέεται στις γραμμές του άρθρου.
Τα Εκπαιδευτήρια «ΑΠ. ΠΑΥΛΟΣ» διαθέτουν μια δύναμη ελκυστική. Είναι μια εκπαιδευτική κοινότητα ζηλευτή. Διαθέτουν ειλικρίνεια. Προσφέρουν στιγμές μοναδικής εμπειρίας. Οραματίζονται ένα μέλλον ιδανικό. Καλλιεργούν οικογενειακή ατμόσφαιρα, με Δασκάλους συμβουλευτικούς. Η σκέψη του επιστήμονα Φυσικού στην ενέργεια.
Και σαν δάσκαλος με μακρά παιδαγωγική εμπειρία προσυπογράφω τα άρθρα των Καθηγητών. Μόνο μια προσθήκη επιθυμώ να διατυπώσω. Μην αποκάμουν όλοι οι εμπνευσμένοι Διδάσκαλοι Ελληνοπαίδων να προχωρήσουν πιο βαθιά στα παιδαγωγικά ζητούμενα, για να έχουμε μια εντυπωσιακά ενδιαφέρουσα θεραπεία της επιστημονικής Παιδαγωγικής.
Με τιμή ανυπόκριτη,
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΠ. ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ