Εκπαιδευτήρια
"ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ"
Κορίνθου

Εκπαιδευτήρια
"ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ"
Κορίνθου

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΩΦΕΛΕΙΕΣ

eco01Μια από τις σημαντικές στιγμές για τη σχολική ζωή των Εκπαιδευτηρίων Απόστολος Παύλος ήταν η απόφαση του συλλόγου των καθηγητών, κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2007-08, να εφαρμοστεί πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Μία τέτοια κίνηση από το νεοσύστατο Σχολείο μας κρίθηκε επιβεβλημένη από οποιαδήποτε σκοπιά και αν εξετάστηκε.

Κατά πρώτο λόγο, η υλοποίηση προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης κρίνεται απαραίτητη για κάθε σχολείο που επιθυμεί να ευαισθητοποιήσει κοινωνικά τους μαθητές του και να διαπλάσει χαρακτήρες που θα καταστούν οι αυριανοί υπεύθυνοι και ενεργοί πολίτες. Μέσα από τέτοια προγράμματα οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να συνειδητοποιήσουν τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον, να ευαισθητοποιηθούν για τα προβλήματα που συνδέονται με αυτό και να δραστηριοποιηθούν, ώστε να συμβάλλουν στη γενικότερη προσπάθεια αντιμετώπισής τους. Βασικός, λοιπόν, στόχος του σχολείου μας είναι να επιτύχει μέσω της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης την ενεργό συμμετοχή των σημερινών μαθητών και αυριανών πολιτών στη βελτίωση της ποιότητας ζωής.

Η συμμετοχή ενός μαθητή στην περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου του τον βοηθά στην καλλιέργεια ερευνητικής διάθεσης και δημιουργικής σκέψης, ώστε να μπορέσει να προσεγγίσει και να κατανοήσει τα σύγχρονα περιβαλλοντικά προβλήματα. Επίσης, ασκείται στην ομαδική εργασία, αναπτύσσει πνεύμα συνεργασίας και υπευθυνότητας, μαθαίνει να σέβεται τις διαφορετικές απόψεις και τη δημιουργική δράση των άλλων.

Επιπλέον, για ένα σχολείο που επιθυμεί να μεταλαμπαδεύσει στους μαθητές του τις αρχές της ορθόδοξης χριστιανικής διδασκαλίας, αποτελεί χρέος η προσφορά σωστής περιβαλλοντικής αγωγής. Το οικολογικό πρόβλημα είναι και αυτό αποτέλεσμα της εκτροπής του ανθρώπου από τις επιταγές του Θείου Λόγου. Ο Θεός έδωσε στον άνθρωπο μια κυριαρχική θέση στην κτίση, για να καταστεί όχι βέβαια ανεξέλεγκτος ιδιοκτήτης, αλλά καλός και συνετός διαχειριστής. Η φύση δημιουργήθηκε για τον άνθρωπο, ο οποίος οφείλει να τη φροντίζει και να τη διαφυλάσσει. Η σχολική περιβαλλοντική αγωγή στοχεύει στο να εμπνεύσει στο μαθητή το σεβασμό και την αγάπη για κάθε μορφή ζωής.

Η δημιουργία μιας κοινωνίας, η οποία θα χαρακτηρίζεται από πνεύμα αλληλοκατανόησης, συνεργασίας και υπευθυνότητας περνάει μέσα από το σχολείο. Μέσα από αυτό το πρίσμα η διδασκαλία αξιών, όπως η αξία της προστασίας του περιβάλλοντος, πρέπει να υποστηρίζεται με κάθε μέσο από οποιοδήποτε σχολείο επιθυμεί να προσφέρει ολοκληρωμένη παιδεία στους μαθητές του. Η ολοπρόθυμη και ενεργός συμμετοχή των μαθητών στα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που μέχρι τώρα έχουν πραγματοποιηθεί στο σχολείο μας αποδεικνύει ότι το έδαφος είναι πρόσφορο. Μακάρι οι προσδοκίες όλων όσων ασχολούνται με τέτοια προγράμματα να δικαιωθούν και όλο και περισσότεροι συνάνθρωποί μας να ευαισθητοποιούνται σε τόσο κρίσιμα για την εποχή μας και το μέλλον μας ζητήματα.

Ανδρέας Κουτσόπουλος,
Εκπ/κός – Υπεύθυνος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης